Fitxa Tècnica

Descripció de la Cursa Llarga (24 Km 1500+)

cursa-absouta-001Sortida des del Càmping Alberg. Anirem cap al Camí de Padrells, trenquem cap a la zona dels Caus, avituallament per agafar força abans de començar la primera zona de crestes, arribada al Coll de Maula (1er tall a 1:30, km 7), es continua cap al Coll del Ventall, a continuació enllaçarem camí avall amb una lleugera pujada fins arribar a Monegret (avituallament).

Un cop aquí iniciem una forta pujada cap a un dels pics més emblemàtics de Tivissa, La Tossa de 719 m. punt més alt de la cursa. Es continua crestejant passant per la zona oberta per la cursa de les Cabreres. Arribarem al Coll del Totxo (2n tall a 2:15, km 12) i baixada cap al barranc dels Fogassos per arribar al barranc de Missamaroi (avituallament), molt recomanat que pareu i agafeu energies. Des d’aquí es comença la pujada a la Serra de la Creu, zona tècnica i de cresta, passant per la Roca Foradada, i seguirem fins a la zona de les cordes on hi haurà un avituallament de campanya per la dificultat de fer arribar material. Es continua crestejant fins arribar a la Punta del Corb, per baixar fins al Coll de Monetze (punt més ventoler del Terme) on hi haurà l’últim avituallament abans de l’arribada. Es continua cap a la zona de Cabells fins enllaçar amb la zona dels Borjos, molt atractiva per la seva bellesa natural passant per una obaga frondosa. Baixada fins arribar al barranc de la Foig i ja estem a punt de creuar l’arribada.

En arribar avituallament, i després a dinar per recuperar forces.

***Es recomana, tot i haver-hi avituallament repartits pel recorregut, portar sempre una reserva de líquid i sòlid per si en fos menester.

Descripció de la Cursa Curta i Juniors (16,5 Km 1000+)

cursa-junior-002Sortida des del Càmping Alberg. Anirem a buscar el corriol de pujada de la Llena, arribant al seu coll on tot seguit es desviaran a la seva dreta pel camí fins arribar al Monegret (avituallament), seguirem un corriol lleugerament de baixada fins arribar al Coll del Totxo. En aquest punt s’uniran al circuit de la cursa absoluta fins al coll de Monetze (punt més ventoler del Terme) on hi haurà l’últim avituallament abans de l’arribada. Baixada per la zona de la garita recentment arranjada, fins arribar al barranc de la Foig i ja estem a punt de creuar l’arribada.

En arribar avituallament, i després un dinar per recuperar forces.

Descripció de la Cursa d’Iniciació i Cadets (9,5 Km 580+)

cursa-cadet-003Sortida des del Càmping Alberg. Anirem a buscar el corriol de pujada de la Llena, arribant al seu coll on tot seguit es desviaran a la seva esquerra pel camí de pujada moderada fins arribar al Coll de Monetze (avituallament) (punt més ventoler del Terme).

En aquest punt s’uniran al circuit de la cursa absolutal. Es continua cap a la zona de Cabells fins enllaçar amb la zona dels Borjos, molt atractiva per la seva bellesa natural passant per una obaga frondosa. Baixada fins arribar al barranc de la Foig i ja estem a punt de creuar l’arribada.

En arribar avituallament, i després un dinar per recuperar forces.

Resumint

5 controls de pas

01Maula Només Cursa Llarga

02Coll del Totxo (* Control de pas eliminatori — Cursa Llarga i Curta)

03Roca Foradada (Cursa Llarga i Curta)

04Monetze (totes les modalitats)

05Arribada

7 Avituallaments

01Els Caus (líquid) (Només Cursa Llarga)

02Maula (líquid)

03Monegret (sòlid i líquid

04Fogassos (sòlid i líquid) (Només Cursa Llarga i Curta)

05Roca Foradada (líquid) (Només Cursa Llarga i Curta)

06Monetze (sòlid i líquid)

07Arribada (sòlid i líquid)

Un dels vídeos de l’any passat, la Cursa per les crestes dels Caus, ben bé al primer tram del recorregut llarg.

Organització

Sponsor #1 Sponsor #4 Sponsor #5 Sponsor #2 Sponsor #3

Sponsors

Sponsor #1 Sponsor #2 Sponsor #3 Sponsor #4 Sponsor #5 Sponsor #6 Sponsor #7 Sponsor #8

8ª Marxa btt Senders del Dip

Un any més vam anar a Pratdip per participar en una cursa que mos queda molt a prop i que…