12ª Volta a la Moleta

Diumenge havíem d’anar una tropa cap a Xerta per participar a la sortida que organitza cada any lo Club btt la Moleta, però, per una raó o una altra, al final hi vaig anar sol com un mussol.
Arribo a Xerta dels primers i me’n vaig a buscar el pitral. Bufa vent i fa fred, però almenys lo cel esta ras. Va arribant gent, sobretot de les comarques del delta. Crec que devia ser dels pocs que venien del nord… Es veuen moltes bicis dobles i unes quantes 29. I es que sempre és interessant veure quines bicis porta el personal i poder comentar detalls de les suspensions o canvis o ves a saber que.
O sigui que a les 9 tocades sortim en plan excursió: tots juntets, fent petar la xerrada i ningú ensenyant roda. Agafem un tros de via verda per anar pujant fins arribar al canal Xerta-Senia (que sempre va buit), que seguim una estona fins que girem a la dreta i comencem l’autentica volta a la Moleta: amunt i més amunt, ara pista, ara sendera i tot lo que puja, baixa avall i més avall, molta sendera d’aquella que xales com un xiquet petit. Arribem a un punt on m’he de parar per poder mirar tot lo que tinc davant dels ulls: allà al fons lo Delta, més a prop Tortosa i darrere meu los Ports. Com que feia vent, lo dia estava clar i es veia tot perfecte. Quina meravella! Segueixo baixant per la sendera i, un cop baix, ara toca tornar a pujar per una pista asfaltada que puja i puja i no s’acaba mai. Quin patiment. Ara som a la Font Nova i d’aquí marxarem cap a Alfara de Carles on hi ha un avituallament amb racions d’energia en forma de codonyat, trenca, plàtan i condiments varis. A partir d’aquí comença la tornada cap a Xerta amb molt de lo mateix i una mica més. Ara mos toca passar un riu, que a l’estiu deu ser un barranc, i que em deixa los peus xops. Mira que bé, amb lo fred que fa i només calia que me’n afegissin més. Però això encara no s’ha acabat perquè una mica més avant hem de tornar a creuar lo mateix riu una altra vegada. Si no t’havies mullat los peus la primera vegada, ara si que no te’n salves. Deixem lo riu/barranc i desprès de passar pel mig d’uns bancals, agafem una pista que mos acabarà portant de tornada al canal, que seguirem durant uns quants quilometres fins arribar a l’ultima sendera del dia que mos deixarà a Xerta, més concretament a la zona de barbacoes que hi ha al costa del canal. Allí mos mengem un plat de baldana, llangonissa i pa amb tomaca que no se’l salta un torero. Desprès un carajillet i cap a casa amb una rialla a la cara.
Aquesta trobada que organitzen los amics de la Moleta és molt recomanable. Hi ha molt bon ambient, ningú va amb presses, los del davant fan moltes parades per agrupar a la gent i lo recorregut és una meravella, molt menys castigador que la prova de la Xallenger que van organitzar enguany. I a més et donen un bon esmorzar. Que més voleu? Aquesta ha sigut la primera vegada que vinc a aquesta trobada i l’any que ve tornaré i se que no ho faré sol. Nomes em queda donar les gracies a l’organització i tots los voluntaris i voluntàries per fer-me passar un mati tant divertit. Felicitats.

I diumenge que ve a La Fatarella per participar a la Sortida btt Festa de l’oli.

via btt Tivissa

by btt Tivissa

Organització

Sponsor #1 Sponsor #4 Sponsor #5 Sponsor #2 Sponsor #3

Sponsors

54è Dia del Camí de Muntanya de la IV Vegueria…

Introducció L’Extrem Tivissa organitzem aquest any 2018, la festa dedicada als excursionistes de la nostra vegueria, per descobrir tots junts, un…

01 Nov 2018 Caminar per Tivissa Extrem Team Tivissa General Extrem Tivissa No comments