Zegama-Aizkorri

Segona part dels 15 dies o Zegama-Aizkorri ’12

Impresionant, impresionant! La veritat és que no tinc paraules per descriure lo viscut lo diumenge a la que és la millor marató de muntanya del món.
Anem per parts, divendres passem a buscar per Tivissa a l’Adria i tots quatre pujem cap al País Basc. Allà a dalt ens esperen l’Alex i la Mireia (cosina del Ricard, company de la noia de ca torrano), ell també disfrutarà i patirà lo diumenge.
Arribem a la casa rural on ens allotjarem lo cap de setmana i lo primer que fem (sort que vam correr lo diumenge perquè no vam parar) va ser sopar, amanideta, txistorra, carn, patates……un fart!
Dissabte, després d’esmorzar….un fart! vam fer una visiteta a la ciutat de la “sue” Bilbao. L’Adria no hi havia estat mai i li vam fer un tour express en cotxe i ràpid i corrent vam anar a dinar amb unes amigues de la family….un altre fart! Que bo! quin dinar, a quarts de cinc en aixecavem de la taula. I de Bilbao una altra vegada ràpid i corrent cap a Zegama a recollir el dorsal.
L’entrega del dorsal és a un poliesportiu ple de gent, voluntaris, acampanyants,premsa, cracks, megacracks.
Allí ens trobem a l’Adolf (megacrack) i la Nuria, parlem una mica sobre tot aquell merder montat mentre bebem una mica de sidra i menjem formatge Idiazabal. També txarrem un ratet amb lo Deu de les curses, Ramon de Huesca (ho sap tot i tot). I després de txarrar i beure era l`hora de tornar cap a casa…..a tornar a menjar.
Platerot de macarrons cuinats per un exjugador del nàstic (l’any de l’ascens de 2b a 2a), una mica de final de champions (veient guanyar l’antifutbol) i cap a dormir una miqueta (la princess tenia una mica de tos).
A les 6:40 toquen les campanes del despertador de l’Adria i au, a tornar-hi, a esmorzar. Baixem al menjador i l’Alex ja estava a punt i endrapant. Últims preparatius, bosses al cotxe i cap a Zegama que a les 9 és la sortida.
Portavem els dos dies sense parar de ploure, i no seria menys, aquell dia tampoc pararia. Al contrari aigua, neu i més aigua.
Ha arribat l’hora, estem a Zegama i queda molt poquet per que donin la sortida. Corredors escalfant,speakers a tot drap i natros per allà al mig. Passem lo control de sortida i ens donem els últims consellets, saludem  alguns coneguts i…… A les 9 en punt sortida i a correr tots per aquells carrers del poble i al cap de res comencar la primera pujada i els primers tolls, quin munt d’aigua.
500 i pico corredors per aquelles muntanyes, pel que fa a mi, vaig prendre moltes precaucions pel fet dels quilòmetres que portava de l’altra setmana i del que m’esperava.
I no era poc lo que quedava, molt i impressionant. Després de la primera part de cursa amb un recorregut mes o menys corredor, comencem a pujar lo primer dels quatre cims (Aratz 1445m). Últims metros técnics i descens per passar per l’únic lloc on no plovia (paso de San Adrian) una cova. Després començava l’esperada pujada cap l’Aizkorri (1528 m), encara que hi havia menos gent i a l’hora que vaig passar jo encara menos, vaig veure molta gent! La veritat és que amb els crits d’ànims de tota aquella gentada em pensava que era bo i tot!
Lo tram que transcurria entre l’Aizkorri i Aitxuri era molt i molt técnic (i amb aigua imagineu-vos), després del tercer cim encarem l’últim (Andraitz) per començar un descens increible per un riu de fang ( eh, Adria!).
La part final la vaig disfrutar moltíssim, suposo que a base d’anar fent curses vas aprenent, i al anar reservant vaig poder arribar  a l’esperada arribada com un campeon (al menos a casa meua)!!!!!!
Pos res, només donar gràcies a tota la gent de la Zegama-Aizkorri, als crits d’ànims de la gent del Coll de l’Alba i sobretot a Lore, Sandra (no sabeu la “ilu” de veure-les) i com no de les dones de casa.
Ah, carrerón de l’Adria tot i una torçada al turmell a meitat cursa. Recuperat crack que tu pots!
Au doncs, 15 dies i dos curses increibles a la saca. Ara ha esperar a finals de Juny l’ultra de Sobrarbe (Ainsa).
Salut!

via Extrem Team Tivissa

by Extrem Team Tivissa

Organització

Sponsor #1 Sponsor #4 Sponsor #5 Sponsor #2 Sponsor #3

Sponsors

54è Dia del Camí de Muntanya de la IV Vegueria…

Introducció L’Extrem Tivissa organitzem aquest any 2018, la festa dedicada als excursionistes de la nostra vegueria, per descobrir tots junts, un…

01 Nov 2018 Caminar per Tivissa Extrem Team Tivissa General Extrem Tivissa No comments