ESPAI KILIAN

Cap de setmana a la Cerdanya per disfrutar dels pirineus i participar a la primera cursa de muntanya en homenatge a un xaval de 20 anyets que no para de batre records i que com molts ja sabeu es diu Kilian Jornet.

Amb aquesta excusa marxem, divendres a la tarda, cap a Bellver de Cerdanya. Hi anem, la Maria i Ricard, Xavi i una servidora, amb el cotxe ben ple (sembla que anem a passar-hi una setmana, no 2 dies) i ganes de passar un bon cap de setmana. Tenint en compte que, entre pitos i flautes, marxem a les 19:30 hrs., arribem amb el temps just perquè ens ensenyin el bungalow i ens donin una miqueta de sopar. Dissabte serà un altre dia.
Dissabte, volta de reconeixement al càmping, visita a Martinet (a comprar pa de nous, d’olives i ceba. Mmmmmmm), visita al casc antic de Bellver i cap a l’ajuntament, doncs allí es fa l’homenatge institucional al Kilian. Homenatge que resulta ser molt familiar, doncs allà hi ha amics i coneguts, familia i naltros 4 (potser per això acabem parlant amb l’Eduard Jornet, pare de la criatura).

A la tarda, Ricard mos porta (conduïnt Xavi) a un dels paratges més visitats i bonics de la Cerdanya, el refugi i llac de Malniu (a 2.120 metres d’altitud), lloc al que arribem per una pista forestal i on gaudim del paisatge i de la calma dels pirineus. Rematem la tarda a Puigcerdà i mos fotem un soparet com Déu mana (trinxat de la Cerdanya, amanida de foie…… Mmmmmmm una altra vegada).

Diumenge, bon esmorzar i cap a la plaça de l’ajuntament de Bellver, lloc on es dóna la sortida a la cursa. Aquesta, de la qual hi ha 2 modalitats (marató i mitja marató), transcórre en plena Cerdanya, entre els municipis de Bellver i Prullans i amb uns desnivells d’entre 1.000 i 2.000 metres respectivament.
A les 9 del matí i després d’una petita confusió amb la manera de donar la sortida, els 100 participants inicien la cursa-homenatge pels carrers de Bellver. Després ja comencen les senderes, pistes i camins que recorren els municipis ja esmentats i passen per poblets com Santa Eugènia, Olià i Nas. Xavi participa a la mitja marató (tot i que realment són 25’5 kms) i naltros tres som els seus animadors i supporters oficials. Per això, cotxe i a buscar algun lloc on poder-lo animar.
El primer en arribar (fresc com una rosa) és l’Albert de la UEC Anoia, que recórre els 25 kms en 2:01 hrs (impressionant!). Xavi ho fa moooolt bé i arriba en la 12a posició i marcant un temps de 2:30 hrs.
De la marató, el primer tarda unes 3:30 hrs, però no és el Kilian (decideix disfrutar del seu homenatge i prendre-s’ho amb calma). La primera xica és la Corinne Favre, que arriba 4a de la general (impressionant!!!!) marcant un temps de 3:44 hrs. Quin personal! Són màquines!

De tornada cap a casa, pedregada i aigua per un tubo.

La setmana que ve l’Adrià va a Àreu! a La Cuita!

SALUT, CAMES I KMS

By Heura

1 Comment

Organització

Sponsor #1 Sponsor #4 Sponsor #5 Sponsor #2 Sponsor #3

Sponsors

54è Dia del Camí de Muntanya de la IV Vegueria…

Introducció L’Extrem Tivissa organitzem aquest any 2018, la festa dedicada als excursionistes de la nostra vegueria, per descobrir tots junts, un…

01 Nov 2018 Caminar per Tivissa Extrem Team Tivissa General Extrem Tivissa No comments